Federació Espectre Autista - Asperger de Catalunya

Serveis -> Formació, Assessorament i Orientació per a Pares

Cap d’aquests projectes s’haguessin pogut portar a terme sense una adequada preparació dels pares.

El fet d’haver estat any darrere any sense un diagnòstic correcte, i no haver tingut cap tipus de suport, ha comportat als pares depressions, pors i desconfiança.

Mitjançant un assessorament adreçat a ells aconseguim la seva acceptació i una nova manera d’entendre al comportament dels seus fills.

Tertúlies
Tertúlies per a pares, germans i familiars dels nens/es afectats.
En aquestes tertúlies s’orienta i assessora als pares sobre:

- Acceptar el diagnòstic
- Elaborar las pautes d’actuació
- Com treballar les pautes
- Reconduir i modificar estratègies de comportament tant per a ells com per als fills

Formació
Els cursos consten de 17 Blocs temàtics, cada bloc temàtic consta de quatre sessions de 3 hores cadascuna:

1- Definició i característiques de la SA
2- La SA en els nens/es petits
3- La Sa en l’adolescència
4- La SA en l’edat adulta
5- Augmentar la comunicació i el llenguatge
6- On es el límit entre la SA i la normalitat en el dia a dia amb ells?
7- Augmentar les habilitats socials
8- Dificultats de conducta en el dia a dia en nens/es de 0 –5 anys
9- Dificultats de conducta en el dia a dia en nens/es de 6 - 10 anys
10- Dificultats de conducta en el dia a dia en nens/es de 11 en endavant
11- Amistats, com preveure problemes
12- Maneig de conducta i augment d’interessos
13- Com millorar la seva motivació
14- Interessos–obsessions com fer-los funcionals, com ampliar els seus interessos.
15- Com evitar que els hi prenguin el pel “enredin”
16- Comentaris inapropiats
17- La Sexualitat i la Síndrome d’Asperger

Metodologia
La Federació, mitjançant l’assessorament de la Dra. Amaia Hervas, psiquiatra amb 18 anys d’experiència amb nens/es afectats pel TEA , i el seu equip de psicòlegs hem elaborat la següent metodologia:
Pares de Nens/es de 4 a 15 anys
Dividits en tres grups de 4/7, 8/11, 12/15 anys.
Procediments:
S’ha considerat que la millor manera d’ajudar a entendre i a ensenyar els nens afectats és conèixer en profunditat el procés de desenvolupament de les activitats portades a terme a l’esplai. D’aquesta manera, els pares poden donar continuïtat a aquestes activitats durant la resta dels dies de la setmana.
Els recursos utilitzats en les activitats són els següents:

- Ajudes visuals
- Economia de fitxes
- Tècniques conductuals relacionades amb el maneig de conducta
- Fomentar l’empatia
- Ensenyar la necessitat del treball en grup

Activitats
<< Octubre 2017 >>
dl dm dc dj dv ds dg
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Sense activitats.