Federació Espectre Autista - Asperger de Catalunya

Serveis -> Colònies

L’Associació va realitzar per primer cop unes colònies d’estiu Any 2006 (la majoria dels nens afectats per SA no han pogut gaudir d’aquest tipus de serveis a les escoles, per decisió del Centre o per la por dels pares).

Aquesta activitat es porta a terme en dues etapes:
• 1ª Conjuntament amb els pares es realitza una sortida de cap de setmana, per tal d’ensenyar tot allò que ells desconeixen acompanyats de les persones amb qui ells confien.
•2ª Una sortida de 7 dies al mateix lloc que la primera acompanyats únicament pels monitors.

OBJECTIUS

• Millorar les habilitats socials:

Alguns tenen més dificultats a l'hora de relacionar-se amb els companys, bé pel seu comportament evasiu, o per la forma social incorrecta de fer-ho.
En general, es treballa el fet de demanar bé les coses, a compartir jocs, a respectar els torns de paraules i de joc...
Aquest aspecte es un repte per a molts d’ells, i es pot veure una gran millora tenint en compte que en alguns casos és la primera vegada que assisteixen a Colònies responen bé al recordatori o correcció aplicat en cada cas.
És molt important continuar treballant aquestes habilitats per aconseguir una total normalització dins d’aquests aspectes.

• Millorar les dificultats restrictives en el menjar:

Alguns nens/es es neguen a menjar certs tipus d’aliments pel seu color, gust, textura o temperatura.
Des del primer moment establim unes normes, en alguns casos amb pactes i emfatitzant en la valoració del seu esforç.
Tot i que alguns d’ells requereixen ajut, un elevat porcentatge aconsegueix acceptar els menús així com las regles de comportament.
Destacar la valoració positiva per part d’ells al aconseguir menjar allò que no havien pogut tastar mai.

• Millorar la participació:

Inicialment molts d’ells es mostren indiferents o negatius a l'hora de participar en les activitats proposades, bé per la rigidesa mental i actitudinal que els caracteritza o bé per disconformitat amb l’activitat a realitzar.
A mesura que passen els dies, s’observa com es van integrant a les converses, jocs, modificant la postura de mantenir-se al marge per acostar-se poc a poc fins acabar jugant o conversant tots plegats.

• Tolerar la frustració:

Una altra de les dificultats que es treballa es la frustració davant una situació en la que no poden fer el que ells volien, perdre en algunes de les activitats proposades...
S’observa que aquelles respostes de baixa tolerància a la frustració canvient per actituds mes adaptativas i poden continuar participant de l’activitat superant la frustració inicial.

Activitats
<< Octubre 2017 >>
dl dm dc dj dv ds dg
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Sense activitats.