Federació Espectre Autista - Asperger de Catalunya

Què has de fer si sospites que el teu fill/familiar/alume pot tenir la Síndrome d’Asperger
Citarem algunes de les característiques que presenten les persones amb Síndrome d'Asperger.
Si alguna s'adapta al teu fill, familiar o alumne, és aconsellable que sigui visitat per un professional (psiquiatre, neuròleg, piscòleg.....) que pugui establir el diagnòstic i tractament adequat.


Habilitats de comprensió

Li costa entendre un text, o l'enunciat d'un problema.
Té dificultats en entendre preguntes complexes.
Tot sovint no entén perquè s'el renya, critica, o s'el castiga.
Té una memoria excepcional per recodar dades, dates d'aniversari, noms de planetes, models de trens...
Li agraden les asignatures lògiques com les matemàtiques i les ciències en general.
Va aprendre a llegir sol, o amb poca ajuda molt aviat.
El seu joc simbòlic és pobre (juga poc amb ninos).
En general demostra poca imaginació i creativitat.
És original a l’hora enfocar problemes o donar sol·lucions.


Habilitats de comunicació

No sol mirar als ulls quan t'enraona.
Va trigar en adquirir la parla (en alguns casos).
Interpreta literalment el llenguatge.
Es creu tot el que se li diu, encara que sigui un disbarat.
No entén les ironies, ni els dobles sentits.
Parla amb un to alt i peculiar, com si fos estranger, cantari o monòton com un robot.
Té un llenguatge pedant, hiperformat o hipercorrecte, amb un extens vocabulari.
Inventa paraules o expresions peculiars.
En ocasions sembla estar absent, absort en els seus pensaments.
Parla molt.
S'interessa poc pel que diuen els altres.
Li costa mantenir i entendre converses llargues.
Canvia de tema quan esta confós.
Té un sentit de l'humor molt peculiar.


Habilitats socials i emocionals

Normalment, no disfruta del contacte social. Es relaciona millor amb adults que amb nens de la seva edat.
Té problemes a l’hora de jugar amb altres nens.
No entén les regles implícites del joc.
Vol imposar les seves pròpies regles en els jocs.
Vol guanyar sempre, i prefereix jugar sol.
Li costa sortir de casa.
El col·legi és font de conflictes amb companys, i és fàcil objectiu de burla i/o abusos per part d'ells.
No li interessa la pràctica d'esports en equip.
Té poca tolerància a la frustració.
Cuan vol alguna cosa, la vol inmediatament.
Li costa identificar els seus sentiments i té reaccions emocionals desproporcionades.
Plora facilment per coses sense importància.
Quan disfruta sol excitar-se, saltar, cridar.
Li manca empatia, entendre intuïtivament els sentiments dels altres.
No té malícia i és sincer.
A vegades la seva condcuta és inapropiada i pot semblar maleducat.
Pot fer comentaris ofensius per altres persones sense adonar-se’n.
Té dificultats per entendre les intencions dels altres.
Li és difícil entendre com comportar-se en una situació social determinada.
No entén els nivells apropiats d'expressió emocional segons les diferents persones i situacions: pot donar un petó a un desconegut, saltar a l'església, etc.


Habilitats de moviment

Té una pobra coordinació motriu.
No té destresa per agafar una pilota.
Té un ritme estrany al córrer.
Té problemes per vestir-se, es pot posar la roba al revés o no trobar el camal del pantaló.
Li costa escriure, cordar-se els botons, fer el nus de les sabates, etc.


Interessos específics

Està fascinat per algun tema en particular, i busca informació i estadístiques sobre allò que l'apassiona.
La major part del seu temps l'ocupa en pensar o parlar sobre el seu tema particular.
Sol parlar exclusivament del seu tema sense adonar-se que la resta s'avorreix.
Repeteix convulsivament certes accions o pensaments.
Li agrada la rutina, no tolera bé els canvis imprevistos.
Té rituals el·laborats que han de complir-se, com per exemple alinear les joguines abans d'anar a dormir.


Altres característiques

Por, angoixa o malestar quan sent sorolls (aparells electrònics, la botzina d'un cotxe…).
Portar determinades peces de roba.
Certs aliments per la seva textura, temperatura.
Tendència a angoixar-se davant de situacions difícils d'estrès.
Gestos, o tics facials inusuals.

Activitats
<< Juny 2017 >>
dl dm dc dj dv ds dg
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Sense activitats.