Federació Espectre Autista - Asperger de Catalunya

Serveis -> Tallers d'Habilitats Socials

Existeixen diferents tècniques terapèutiques de base conductual que són aplicades als afectats per la SA. Ara bé, s'ha demostrat que tant sols funcionen parcialment amb afectats per l'autisme de baix rendiment, i per tant no són efectives amb un bon nivell d'intel·ligència que és el cas dels SA. Els professionals coincideixen en què ha de ser una tècnica terapèutica basada en la intervenció psicopedagògica.

Aquest projecte s'executa amb l'objectiu de millorar les greus mancances comunicatives, i de planificació que tenen els afectats per la Síndrome d'Asperger per tal que aquestes siguin el més adaptatives possible.

Els resultats obtinguts a Anglaterra, Suècia, E.E.U.U. basats en aquesta intervenció són el nostre referent per utilitzar-les en els nens amb SA per aconseguir eliminar les dificultats i patiments de les famílies i d'ells mateixos.

En els tallers es treballa:
1 - L’ALTERACIÓ QUALITATIVA EN LA INTERACCIÓ SOCIAL

a) Comportaments no verbals utilitzats durant la interacció, com ara mirar els ulls, somriure social, expressions facials, etc.. Tant expressió, com en comprensió d’aquests
b) Fomentar el desenvolupament relacions apropiades amb nens/es de la seva edat.
c) Les dificultats per gaudir de manera espontània i recíproca dels interessos i experiències plaents dels altres.
d) Foment de la reciprocitat socioemocional.
2 - Patrons de comportaments, interessos i activitats amb tendència a la repetició, restricció i estereotipats que impliquen:
a) Les preocupació absorbent per un o dos temes que són inusuals pel tema i/o la intensitat i que els aïllen o provoquen rebuig en els altres. Cal fomentar l’ampliació d’interessos i l’ús funcional d’aquests
b) Trencar l’adhesió a rutines o rituals que interfereixen en el dia a dia i per tant en la seva qualitat de vida i la dels que els envolten degut a la seva disfuncionalitat.
c) Manierismes motors i/o esteriotipats, tot buscant conductes alternatives i socialment acceptades.
d) La preocupació persistent per part dels objectes.
e) Flexibilitzar la rigidesa de pensament i de conducta
f) Gestió i regulació emocional

D’altra banda, cal tenir en compte la gran comorbiditat que es dóna en aquest trastorn (TDAH, Trastorns d’ansietat, Trastorns de l’estat d’ànim...) i que sovint es manifesta de manera diferent que en ela resta de població. Donada aquesta circumstància, aquestes simptomatologies que solen estar associades, es treballen també en les sessions d’habilitats socials individuals, ja que solen crear grans interferències en la millora de la simptomatologia pròpia de TEA.

Es realitzen tutories amb pares i reunions amb mestres de cada nen per coordinar i realitzar seguiment dels aprenentatges i aconseguir una homogeneïtzació en tots els àmbits per aconseguir-ho.

L'objectiu principal és proporcionar estratègies per la interacció amb altres, basades en el respecte i la tolerància.

Trimestralment i conjuntament amb els Pares es marquen els objectius a treballar durant el trimestre.

Seguiment: S’informa als Pares de les estratègies treballades per continuar a casa els aprenentatges adquirits en les sessions.

Avaluació: S'avaluaran els resultats mitjançant els informes de les famílies i tutories.

Activitats
<< Desembre 2017 >>
dl dm dc dj dv ds dg
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Sense activitats.